Posted by admin | November - 7 - 2018 | 0 Comment

Układ hamulcowy montuje się z tarcz, klocków, wężyków i pompy. Każdy z tych szczegółów wykonuje obowiązkowe zadanie. Do układu nalewa się specjalnego płynu hamulcowego. Bez niego hamowanie nie jest możliwe. Kiedy już uzupełnimy płyn w zbiorniczku, pompa wtłacza go do wężyków. Pod działaniem nacisku na pedał hamulca przygotowawczego, ciśnienie płynu w układnie intensyfikuje się. Porusza to klockiem hamulcowym, jaki jest dociskany do tarczy. Tarcze hamulca zazwyczaj wykonane są ze stali. Muszą być one wentylowane, ponieważ podczas długiego okresu hamowania, temperatura tarczy jest niezmiernie wysoka – sprawdź zaciski knorr. Oprócz podstawowego hamulca roboczego, w samochodzie znajduję się również hamulec ręczny. Nie jest używany podczas jazdy. Chyba, że jest to rajd wyczynowy na torach wyścigowych. Przeważnie znajduję się on pomiędzy przednimi siedzeniami samochodu. Do rączki hamulca ręcznego przypięta jest specjalna linka, jaka prowadzi do układu. Przy hamulcu ręcznym nie występują klocki oraz tarcze, lecz szczęki hamulcowe, odnajdujące się wewnątrz bębnów tylnich kół.

Comments are closed.